1. Bli lagt merke til
Du får presentere prosjektet ditt foran ledere i norsk design- og arkitektbransje og samfunns- og næringslivet for øvrig, på presentasjonen av DOGA-dagen i mars 2024. Dette er synlighet som kan sikre deg drømmejobben, eller i det hele tatt gjøre overgangen fra skolebenken til arbeidslivet litt enklere.
2. Få presseomtale
Du får pressemeldinger og kommunikasjonspakker skreddersydd for ditt prosjekt som sendes ut til regional og lokal presse, samt fagpresse. Omtalen av DOGA-merket genererer bred medieomtale; i 2020 tilsvarte dekningen en annonseverdi på over 4 millioner kroner.
3. Bli del av norsk design- og arkitekturhistorie
DOGA-merket har blitt delt ut siden 1965 og DOGA-merket nykommer siden 1991 (opprinnelig kalt Unge Talenter). Som mottaker av DOGA-merket får du og ditt prosjekt en plass i norsk design- og arkitekturhistorie.
4. Inspirer den etablerte bransjen
Som vinner av DOGA-merket nykommer blir du og prosjektet ditt løftet frem som en ledestjerne for den etablerte bransjen. Vinnerprosjektene blir også innlemmet i DOGAs samling av gode eksempler som vi bruker for å fremme norsk design og arkitektur både nasjonalt og internasjonalt.
5. Bli sett av bransjens beste
Prosjektene som sendes inn til DOGA-merket nykommer blir vurdert av en jury bestående av 20 eksperter fra design og arkitektur, næringsliv og offentlig sektor.
6. En statuett til skrytehyllen og tykkere lommebok
I tillegg til en statuett til skrytehyllen, får vinnere av DOGA-merket nykommer en pengepremie på 5000 kroner. Skulle prosjektet nå helt opp til Hedersmerket vanker det en pengepremie på 20 000 kroner.
7. Hvorfor ikke?
Det er raskt, enkelt og gratis å søke DOGA-merket nykommer.