Hopp til hovedinnhold

Hovedmeny og hjelpeverktøy

Design og arkitektur Norge

Kurs

Vi hører ofte politikere og samfunnstopper snakke om at vi må omstille oss og at det er behov for ny kunnskap. Men, hva betyr dette i praksis for deg og dine kolleger og for virksomheten dere jobber i?

Det lønner seg!

I dette kurset lærer du en metode som vil hjelpe deg og dine kolleger til å tenke nytt, og som vil forandre måten dere utvikler produkter og tjenester

Designdrevet innovasjon skaper mer treffsikre løsninger og øker sjansene for å lykkes. En McKinsey-studie av 300 virksomheter på tvers av bransjer og land viste at bedriftene som var ledende på design hadde en årlig vekst som var tre ganger så høy som gjennomsnittet i sin bransje.

Metode-for-designdrevet-innovasjon

Designdrevet innovasjon er en prosess som setter brukeren i sentrum når nye produkter eller tjenester skal utvikles.

Foto: Knowit

Dette får du

Dybdekurset i designdrevet innovasjon gir deg kjernekompetansen og tankesettet du trenger for å jobbe mer målrettet med innovasjon.

Den store fordelen med kurset er at du vil jobbe med en reell utfordring fra din egen virksomhet som du ønsker å løse. 

Når du har gjennomført kurset vil du sitte igjen med 

  • et forslag til løsning på utfordringen din
  • en plan for hvordan løsningen kan iverksettes  
  • en metode for innovasjon som øker sjansene for å lykkes 
  • praktiske verktøy du kan bruke i arbeidshverdagen din 
  • bedre forståelse for dine brukeres behov  

Vi oppdaget at vi må tenke større og fikk tatt tak i noe vi har snakket om lenge, men ikke klart å sette i system tidligere. Hvis vi ikke hadde gjort denne prosessen, hadde vi ikke diskutert det på samme måte og ikke kommet frem til samme konklusjon.

Gjermund Stokkeland

Fabrikksjef Grande fabrikker, tidligere kursdeltaker

Hvem passer kurset for?

Kurset er for alle som er nysgjerrige på å teste ny måte å jobbe på, og det kreves ingen forkunnskaper for å delta.

Dybdekurset går over 6 moduler og 2 feltarbeid, hvor dere jobber med en reell utfordring dere ønsker å løse. Hver modul tar ca 3,5 timer avhengig av hvor mange deltakere dere er.

Det er mulig å være flere grupper som jobber med forskjellige utfordringer parallelt i kurset, men det må være minst to personer i hver gruppe.

Kurset kan gjennomføres over flere uker, eller intensivt over én uke. Kurset holdes av designere som har lisens i DOGAs dybdekurs, og organiseringen av kurset vil tilpasses kursdeltakernes behov og ønsker.

Kom i gang!

Høres dette interessant ut, last ned kontaktlisten under og ta kontakt med 2 til 3 forskjellige designere, for å hente inn tilbud og diskutere et opplegg for akkurat din virksomhet.

Noen tips for å velge kursholder:

  • Det er viktig at dere velger en kursholder dere har god dialog med. Ulike designere har erfaring fra ulike typer prosjekter og bransjer.
  • Les om kompetansen og erfaringen deres på designerens egne nettsider.
  • Ta kontakt med de som virker mest relevante for å hente inn tilbud.

Dybdekurset fasiliteres av designere over hele Norge.

Last ned oversikt over lisensierte kursholdere (pdf) >>

Pris for kurset

Prisen på dybdekurset vil avhenge av hvordan dere sammen med designerern ønsker å organisere kurset, og hvor mange deltagere det er. Prisen settes derfor av designeren som skal holde kurset for dere. 

Har du spørsmål?

Ta kontakt på telefon eller e-post.