Utøver: Morten Håvik
Studium: Bachelor i grafisk design, Westerdals Oslo School of Arts, Communication and Technology
Fagdisiplin: grafisk design
mortenhaavik.no
Tur 2.0
Punkt Kartserie tar utgangspunkt i dagens brukeropplevelse knyttet til turplanlegging, som i dag innebærer bruk av en rekke ulike vær- og karttjenester på nett – i tillegg til selve papirkartet som man tar med ut. Punkt kombinerer analoge papirkart med digital sanntidsinformasjon for å skape en helhetlig brukeropplevelse.
Juryuttalelse
Et veldig interessant prosjekt som kobler det analoge og taktile med det digitale og abstrakte. Kandidaten viser faglig modenhet og presenterer et arbeid som fremstår som innovativt og gjennomarbeidet. Vi liker spesielt godt hvordan han med innsikt og respekt for begge flatene har behandlet interaksjonen mellom papir og skjerm, og hvordan Punkt inviterer til å «leke» med destinasjoner, avstander og ruter, og dermed avslører en sosial dimensjon som er veldig attraktiv. Dette er også et bachelorprosjekt og føyer seg inn i rekken av dyktige unge designere som gjør oss optimistiske med tanke på rekrutteringen til faget