NAVN PÅ PROSJEKT: Loadsmart
NAVN PÅ OPPDRAGSGIVER(E): Loadsmart Inc.
NAVN PÅ UTØVER(E): EGGS Design AS
Fagdisiplin: Interaksjonsdesign, visuell kommunikasjon
Innovasjon for landeveiens helter
New York-baserte Loadsmart hadde en god idé: De ønsket å knytte leverandører og fraktesjåfører sammen uten å måtte gå gjennom en mellommann eller sentral – en slags Uber for lastebilbransjen. EGGS utførte alt fra tjenestedesign og UX til visuell profil og merkevarebyggende kommunikasjon, og bidro til at Loadsmart ble kåret til Most Innovative Tech Company i 2017 Stevie Awards.
Juryuttalelse
Denne løsningen har mange positive aspekter ved seg, ikke minst når det gjelder miljøet. Ved å optimalisere logistikken for lastebilene oppnår man at last blir distribuert mer effektivt, og minimerer samtidig problemet med tomme lastebiler som forurenser unødig. Dette er et godt eksempel på hvordan god interaksjonsdesign kan fornye og effektivisere tidligere ineffektive prosesser og virke som en positiv kraft for endring. Grensesnittet er enkelt og intuitivt, gjennomarbeidet og solid og kan også vise til svært gode resultater både når det gjelder økonomi og effektivitet.
Involverte i prosjektet
Ricardo Salgado, Loadsmart, CEO & Project Owner
Felipe Capella, Loadmart, Chief Product Officer
The entire Loadsmart team
Victor Stelmasuk, EGGS Design, Lead UX and Service Designer
Paal Holter, EGGS Design, Project Granddad
Caterina Forno, EGGS Design, Designer
Sandro Pimentel, EGGS Design, Lead Brand Designer
Anna Jacobi, EGGS Design, UX Designer
Pedro Gonzales, EGGS Design, Brand Designer