Vi hører ofte politikere og samfunnstopper snakke om at vi må omstille oss og at det er behov for ny kunnskap. Men, hva betyr dette i praksis for deg og dine kolleger og for virksomheten dere jobber i?
Det lønner seg!
I dette kurset lærer du en metode som vil hjelpe deg og dine kolleger til å tenke nytt, og som vil forandre måten dere utvikler produkter og tjenester på.
Designdrevet innovasjon skaper mer treffsikre løsninger og øker sjansene for å lykkes. En McKinsey-studie av 300 virksomheter på tvers av bransjer og land viste at bedriftene som var ledende på design hadde en årlig vekst som var tre ganger så høy som gjennomsnittet i sin bransje.
Dette får du
Dybdekurset i designdrevet innovasjon gir deg kjernekompetansen og tankesettet du trenger for å jobbe mer målrettet med innovasjon.
Den store fordelen med kurset er at du vil jobbe med en reell utfordring fra din egen virksomhet som du ønsker å løse.
Når du har gjennomført kurset vil du sitte igjen med
- et forslag til løsning på utfordringen din
- en plan for hvordan løsningen kan iverksettes
- en metode for innovasjon som øker sjansene for å lykkes
- praktiske verktøy du kan bruke i arbeidshverdagen din
- bedre forståelse for dine brukeres behov
Hvem passer kurset for?
Kurset er for alle som er nysgjerrige på å teste ny måte å jobbe på, og det kreves ingen forkunnskaper for å delta.
Dybdekurset går over 6 moduler og 2 feltarbeid, hvor dere jobber med en reell utfordring dere ønsker å løse. Hver modul tar ca 3,5 timer avhengig av hvor mange deltakere dere er.
Det er mulig å være flere grupper som jobber med forskjellige utfordringer parallelt i kurset, men det må være minst to personer i hver gruppe.
Kurset kan gjennomføres over flere uker, eller intensivt over én uke. Kurset holdes av designere som har lisens i DOGAs dybdekurs, og organiseringen av kurset vil tilpasses kursdeltakernes behov og ønsker.
Kom i gang!
Høres dette interessant ut, last ned kontaktlisten under og ta kontakt med 2 til 3 forskjellige designere, for å hente inn tilbud og diskutere et opplegg for akkurat din virksomhet.
Noen tips for å velge kursholder:
- Det er viktig at dere velger en kursholder dere har god dialog med. Ulike designere har erfaring fra ulike typer prosjekter og bransjer.
- Les om kompetansen og erfaringen deres på designerens egne nettsider.
- Ta kontakt med de som virker mest relevante for å hente inn tilbud.
Dybdekurset fasiliteres av designere over hele Norge.
Last ned oversikt over lisensierte kursholdere (pdf) >>
Pris for kurset
Prisen på dybdekurset vil avhenge av hvordan dere sammen med designerern ønsker å organisere kurset, og hvor mange deltagere det er. Prisen settes derfor av designeren som skal holde kurset for dere.