Earlynerd: NRK TV – Hvordan tilpasse seg publikum, fra barn til voksen?

Bli med på frokostseminar og hør hvordan NRK TV klarer å være relevant som allmennkringkaster i kokurranse med internasjonale strømmegiganter og med en brøkdel av deres budsjetter. Arrangementet er et samarbeid mellom Grafill, NRK og DOGA. 

Arrangementet er fulltegnet.

Dekorativt
Foto: NRK
Hvor

Arrangementet er fulltegnet.

Dato
15. februar 2024
Tid
Kl. 8.30 - 9.30
Pris
Kr 150,- (50 for live streaming) Gratis for Grafill-medlemmer

15. februar møtes vi på Earlynerd hos Grafill. Hør designere fra NRK TV og Heydays snakke om hvordan de i samarbeid jobber med design og brukeropplevelser som tilpasser seg publikum fra barn til voksen – i skjønt samspill med innhold.

Program

Kl. 08.00: Dørene åpner, lett servering
Kl. 08.30: Foredrag ved Felix Skaara, senior designer i Heydays og  designere Ida Håkonsson, Ole Marius Rygh og Charlotte Amdahl Midthun i NRK
Kl. 09.30: Spørsmål og svar
Kl. 10.00: Avslutning
Meld deg på her >>

I samarbeid med Heydays har NRK jobbet for å skape en tydeligere visuell identitet til deres strømmetjeneste NRK TV. Målet er å holde NRK TV relevant for sine målgrupper i et marked med stadig mer konkurranse. For en allmenkringkaster som NRK så er jo målgruppen ALLE – fra 0 til 100. Å treffe godt hos den enkelte har med andre ord høy kompleksitet.

NRK har som samfunnsoppdrag å oppfylle demokratiske, sosiale og kulturelle behov i samfunnet. Gjennom å tenke universell utforming hele veien har de utviklet en strømmetjeneste i verdensklasse som gjør at alle kan ha glede av NRKs rikholdige programkatalog. Tjenesten fikk i 2020 DOGAs Innovasjonspris for universell utforming i kategorien informasjons- og interaksjonsdesign

Frokostseminaret er et samarbeid mellom Grafill, NRK og DOGA. 

Har du spørsmål?

Ta kontakt på telefon eller e-post.