Hovedmeny og hjelpeverktøy

Design og arkitektur Norge

Tidligere arrangementer

Påmelding

Seminar: BD 360

Ønsker du å melde på flere fra din bedrift?

 

Meld deg på DOGAs nyhetsbrev og motta invitasjoner til våre arrangementer og siste nytt om norsk design og arkitektur!

Ved å huke av under samtykker du til at DOGA lagrer din e-postadresse.

Om seminaret

NB: På grunn av Covid 19-restriksjoner er antall deltakere foreløpig begrenset til 35 personer.

Om BD 360-seminaret

BD 360 er et omfattende forretningsutviklingsprogram for arkitekter. BD 360, som er en del av eksportprosjektet Arkitektur ut i verden, er et samarbeid mellom DOGA, Innovasjon Norge og Generation Global.

Fokus i BD360 vil være hvordan norske arkitekter kan styrke sin forretningsstrategi og lykkes med internasjonale aktiviteter. BD360 er utviklet av Jack Renteria i Generation Global, som var del av ekspertpanelet i Arkitektur ut i verden. BD360-programmet består av tre hoveddeler:

  1. Posisjonering: Hva er din bedrift god på, hvem er din ideelle oppdragsgiver, hvilken vei skal bedriften?
  2. Strategi og planlegging: Hvordan bygge relasjoner i et nytt marked hjemme eller ute, hvordan organisere kontoret for å utnytte nye muligheter?
  3. Kommunikasjon og markedsføring: Hvor vil dere bli sett, hvem vil dere snakke med og hvordan?

Målgruppen for BD360 er partnere og ledere i arkitektbedrifter som har ambisjoner om å utvikle seg, kanskje i retning av internasjonale oppdrag.

Tilbudet er gratis som en del av bransjeprogrammet i Arkitektur ut i verden, men bedriftene forplikter seg til å delta aktivt i alle deler av programmet, også det som evt. må foregå digitalt.  Vi anbefaler at flere enn en person fra hver bedrift deltar for å få fart på interne diskusjoner og få en reell effekt i bedriften.

Sted: DOGA, Hausmannsgate 16, Oslo
Dato: 14-15. september
Tid: Kl. 09-16.00, begge dager
Pris: Gratis

Seminaret holdes på både norsk og engelsk. Enkelte presentasjoner blir gjennomført på engelsk, men diskusjonene vil stort sett foregå på norsk.

Om Arkitektur ut i verden

Arrangementet er en del av bransjeprogrammet i «Arkitektur ut i verden» (AUV). AUV er et samarbeid mellom DOGA og Innovasjon Norge, finansiert av Kulturdepartementet, som skal bidra til økt eksport av og konkurransekraft for norsk arkitektur. Programmet for enkeltbedrifter ble avsluttet i mai 2019, men erfaringene fra bedriftsprogrammet videreføres i en rekke tiltak for hele arkitektbransjen i 2021.

Se opptak fra avslutningskonferansen her >>

Day 1:  Tuesday, September 14th

  • 09:00-9:30

Introductions

Jack Renteria, Principal Generation Global

Each studio will be asked to introduce themselves in a 30 second to 1 minute ‘elevator pitch’. 

  • 09:30-11:00

Introduction to Business Development for Architecture Studios

Jack Renteria, Principal Generation Global

This session will explore the different aspects of Business Development, and how they form the fundamentals of your studio’s BD Strategy. To do this, we will talk about goals and ambitions; differentiation, ideal projects, clients and overall direction.

  • 11:00-11:15

Break

  • 11:15-12:15

Where does the architect fit into the Developer’s business model?

Tom Faulkner, Development Director, Hines Nordics

This session will give insight into how the Developer works; and where the architect can bring best value to the development process.

  • 12:15-13:15

Lunch

  • 13:15-13:20

Introduction to the afternoon program

Jack Renteria, Principal Generation Global

  • 13:20-14:10

The International Competition – A Client’s Perspective

Rei Tasaka, Senior Urban Design Manager, Waterfront Toronto

Rei Tasaka will join us via zoom for this fascinating discussion on how Waterfront Toronto works with International architects to engage in their vision for design excellence on one of the largest waterfront redevelopment projects in the world. 

  • 14:10-14:40

Working with a local architect – What makes for a winning collaboration?

Vaidila Banelis, Senior Partner Zeidler Architects, Toronto

Joining via Zoom, Vaidila Banelis will discuss the strategic importance of a strong partnership between international and local architects.  Drawing from real life examples of international collaborations (including with a Norwegian firm), Vaidila will talk about what works, what doesn’t and what makes a collaboration spectacular.

  • 14:40-15:00

Break

  • 15:00-16:00

In Conversation with Bo Boje Larsen, former former Managing Director of Danish Architecture Studios 3XN and Henning Larsen, Interviewed by Christine B. Meyer, Professor of Strategic Change at NHH, Norwegian School of Economics and Business Administration

In this session, Professor Meyer speaks with Bo Boje Larsen about strategy and business planning in practice; both for local and international business development.

  • 16:00

Drinks and Snacks

Day 2:  Wednesday, September 15th

  • 09:00-9:30

Recap of Previous Day

Jack Renteria, Principal Generation Global

  • 9:30-10:15

Internationalization: The Five Spheres

Jack Renteria, Principal Generation Global

The Five Spheres are a roadmap for international expansion into new markets.  While the discussion will look at how to develop new networks, much of the five spheres approach can be applied to local markets as well.

  • 10:15-10:30

Break

  • 10:30-12:00

The BD Pioneers:  Lessons from Norwegian Architects who have worked globally

Simon Ewings, Associate Director Haptic Architects,
Kristin Stokke, Managing Director Reiulf Ramstad Architects,
Martin Moe, senior architect, Nordic Office of Architecture

In conversation with Jack Renteria, these three leaders will discuss key considerations in working internationally such as playing to their strengths, differentiation, challenges, and rewards of working outside of Norway.

  • 12:00-12:45

Lunch

  • 12:45 – 15:00

Communication Strategies for Architecture Studios in a Competitive Environment

Leanne Tritton, Managing Director ING Media London

Communication is a major underlying factor of a successful Business Development Strategy.  Led by Leanne Tritton who runs one of the world’s leading communications agencies specifically for the ‘Built Environment’, she will discuss the foundation of effective communications in 2021.

  • 15:00-15:30

Wrap up, Conclusion and Next Steps

Jack Renteria, Principal Generation Global

So what is next?  Discussion on getting started with your own BD Strategy. Comments, Questions and Feedback.

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med: