Hovedmeny og hjelpeverktøy

Design og arkitektur Norge

Nyheter

1. Bli lagt merke til
Du får presentere ditt prosjekt foran ledere i design- og arkitekturbransjen og samfunns- og næringslivet for øvrig, på den årlige prisutdelingen. Dette gir verdifull eksponering i relevante miljøer.

2. Få presseomtale
Du får pressemeldinger og kommunikasjonspakker skreddersydd for ditt prosjekt som sendes ut til regional og lokal presse, samt fagpresse. Omtalen av DOGA-merket genererer bred medieomtale; i 2019 tilsvarte dekningen en annonseverdi på over 4 millioner kroner.

3. Bli del av norsk design- og arkitekturhistorie
DOGA-merket (tidligere Merket for god design) har vært utdelt siden 1965. Som mottaker av DOGA-merket får du og ditt prosjekt en plass i norsk design- og arkitekturhistorie. 

4. Inspirer de som kommer etter deg
Som vinner av DOGA-merket blir du en ledestjerne for bransjen og norsk nærings- og samfunnsliv. Vinnerprosjektene blir også innlemmet i DOGAs samling av gode eksempler som vi bruker for å fremme norsk design og arkitektur både nasjonalt og internasjonalt.  

5. Bygg stolthet og fellesskap
DOGA-merket er en utmerkelse til alle som har vært involvert i vinnerprosjektet. Det er en kilde til selvtillit, stolthet og felleskap, både internt og overfor kunder og samarbeidspartnere. 

6. Tiltrekk deg de beste
Synligheten som følger med å motta DOGA-merket bygger positivt omdømme og er med på å tiltrekke de beste talentene til ditt team. 

7. Hvorfor ikke?
Det er raskt og enkelt å søke.

Søk DOGA-merket nå >>

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med:

  • Cathrine Foss DOGA
    Cathrine Foss
    Prosjektleder DOGA-merket | Satsingsområde priser og internasjonal profilering
  • Thea Mehl
    Seniorrådgiver | Satsingsområdene priser og internasjonal profilering og satsingsområde offentlig system- og tjenesteinnovasjon