Hopp til hovedinnhold

Hovedmeny og hjelpeverktøy

Design og arkitektur Norge

Design og bærekraft

Filmen viser Carl Reinestams foredrag «We’ve been cool before green was cool» på konferansen Framtanker – bærekraft på rundtur, i Kulturkirken Jakob (Oslo), tirsdag 28. november 2017.

Den pågående streben etter å være den grønneste forhandleren innen «outdoor» begynte med en grønn logo. Reisen har tatt Naturkompaniet fra å selge friluftsprodukter til interesserte nerder, til det som i dag har blitt utstyrskonsultasjon for opplevelsestørste, bevisste kosmopolitter. Naturkompaniet ser det som sin oppgave å utstyre og utdanne sine kunder, og samtidig utfordre sine leverandører på å stadig utvikle for renere natur og miljø.

Som forhandlere av verdens beste merkevarer innen sport og friluft, kan Naturkompaniet hver sesong løfte fram de utvalgte merkevarenes tekniske nyvinninger på bærekraft med en ambisjon om å sette en ny standard for forbrukernes etterspørsel.

Carl Reinestam er markedssjef i Naturkompaniet og er en lidenskapelig «brand builder». Han tilbringer fritiden sin utendørs og brenner for gamle sannheter om pris og kvalitet, som «når du kjøper noe dyrt gråter du bare en gang». Han finner stor tilfredsstillelse i samspillet mellom menneske og produkt når disse to blir til livslange følgesvenner.

Har du spørsmål?

Ta kontakt på telefon eller e-post.